سالگرد مشعل مبارک باد
دکتور همدرد دکتور همدرد

قبل از همه ششمين سالگرد مشعل را به شما دوست گرامي مصطفي روزبه و همکاران قلمي تان از صميم قلب تبريک مي گويم و موفقيت تان را در راستای اين وظيفه خطير،بزرگ،شايسته و پرافتخار آرزو مي نمايم.

به باور من پنج سال در درازای تاريخ زمان اندکي است که در محاسبه نمي گنجد.ولي مشعل در اين زمان کوتاه و اندک توانسته است با وجود انواع کاستي های تخنيکي و اقتصادی راه طولاني را با غرور و افتخار طي نمايد و جايگاه شايستهء را در ميان نشرات درون و برون مرزی کشور برای خود سراغ و در جمع روشنفکران متعهد و وطن پرست از حيثيت و اعتبار خاصي برخوردار شود.

مشعل نه تنها از مصائب،آلام،رنج و عذاب،تلفات جاني،وضع بحراني و ناامني،از تقبيح انفجارات انتحاری تا توهين و تحقير و ستم قوماندان سالاران که برمردم ما تحميل مي شود،از تجاوز به مال و ناموس مردم تا دهها و صدها مشکل ديگر که دامنگير جامعه ما است با صراحت و امانتداری تمام مي نويسد،بلکه با واقعيت نگری راه ها و وسايل برون رفت از اين وضع رقت بار را که لکۀ ننگ بر پيشاني آناني است که با شعار دموکراسي عليه دموکراسي و با شعار بازسازی و آباداني کشور به تخريب و ويراني هرچه بيشتر کشور عمل مي نمايند،برجسته ساخته و راهکارهای صميمانه و صادقانه پيشکش مي نمايد.

مشعل ناشر انديشهء بهترين و صادق ترين وطنپرستان،دانشمندان،پژوهشگران،اهل فرهنگ،هنر و ادبيات،شخصيت های ملي و مليت های مختلف ساکن در کشور واحدمان افغانستان است.مشعل صدای رسای مليون ها انسان فقير،ناتوان،گرسنه،معلول و معيوب و بويژه هزاران هموطن بي بضاعت ما که در سرمای طاقت فرسای زمستان گذشته در زيرخيمه های کهنه و فرسوده با مرگ دست و پنجه نرم کردند و شمار زيادی انها با دريغ و درد زياد درگذشتند،مي باشد.

مشعل پيام آور همبسته گي،همسويي،همدلي،دوستي و صميميت ميان مردمان ما و تأمين وحدت ملي در افغانستان است.

مشعل فرياد افغانستان جنگ زده بوده و رهگشای قله های بلند پيروزی حق بر باطل،خوبي ها بر زشتي ها،سعادت و خوشبختي بر بدبختي ها است.

از همينرو مي خواهم بگويم که : مشعل را بخوانيد،با مشعل همکاری نماييد و از داشته های آن استفاده لازم ببريد.

در فرجام يکبار ديگر ششمين سال آغاز کار نشراتي مشعل را برای همه همکاران و دوستداران مشعل تبريک گفته و آرزومندم که مشعل ما هميشه مشعلدار وحدت ملي،حق و عدالت باشد.

با درودها

لندن

 


March 31st, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها